måndag 12 maj 2014

Dag 1 berätta om dig själv!

Jag är en tjej på 20 år som är tokig i musik,dans,djur,film och skor! Har dansat och sjungit i stortsett hela mitt liv.. Och musiken har alltid varit en tröst/tillflykt när saker har varit jobbiga. 

Jag fick en fantastisk liten hund vid namn Lazy av mina föräldrar när jag fyllde 17 då jag tjatat på dem i 12 år om en hund, och Lazy har verkligen hjälp mig på den vägen jag måste gå för att nå det sättet jag vill leva på.. Lycklig. 
Men nu bor hon hos mina föräldrar eftersom jag flyttat och i den lilla 2an på bergsäter bor jag min sambo och våran valp Loke som även han är en liten glädjespridare!

Jag har haft det ganska tufft i mitt liv då jag nu för första gången går ut med lite av det.. Jag har haft en mamma som varit sjuk i ca 7 år av min barndom från att jag va ungefär 8 då hon gått på mycket starka mediciner och haft verk i hela kroppen pga fibromyalgi och andra traumatiska händelser och däri samma veva dog min morfar i cancer. Så som jag brukar säga till psykologer och liknande att jag sågott som inte haft en mamma närvarade i 7 år av mitt liv och under tiden som hon var sjuk har jag tytt mig väldigt mycket till min farmor. Som betydde fruktansvärt mycket för mig då hon nästan va som en andra mamma, och hon dog i cancer för snart 7 år sedan.. Kort efter det så gick min farfar bort oxå i cancer.. Har även varit med om sexuella övergrepp, kompisar som tagit livet av sig.. Det har hänt en del under den korta tiden jag vandrat här på jorden.. Finns mer att berätta men det kan jag skriva om en annan gång.. 

Kram!:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar