tisdag 5 juni 2012

Stentvätta dina jeans själv! :D

Hej! idag tänkte jag skriva hur du kan stentvätta dina jeans själv! :D
Du behöver ett par jeans, Klorin en balja, vatten och en rotborste. Tänk på att klorinet kommer att förstöra kläderna du har på dig om du inte skyddar dem eller har på dig något som kan bli förstört. det är bara att lägga jeansen i klorinvattnet och gnugga med rotborsten, det funkar även med bara vatten men det blir tydligare "vita fläckar" med klorinet eftersom det bleker. Sandpapper fungerar tydligen oxå för att föra jeansen slitna och bleka. Har själv aldrig provat med det låter ganska vettigt :D
Ni som vill göra snygga hål i era byxor oxå använd sandpapper eller liknande och gnugga tills det blir ett hål, finns inget bättre sätt tyvärr om man vill att det ska se ut som om de blivit sönderslitna av sig själv, annars funkar ju en vass kniv eller rakblad om de bara ska vara trasiga :D

Så hoppas jag hjälp er lite KRAM! :D

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset men hur mycket vatten resp klorin ska man ha, hur länge ska jeansen ligga i blöt, när ska man skrubba med rotborsten under tiden eller efteråt och räcker det man skrubbar en gång eller ska man göra det i omgångar?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt att jag inte har svarat!!! Har haft så mycket annat för mig så jag har totalt glömt av min blogg!
      Antar att du redan har svar på frågan men det jag hade sagt är nog att exprimentera lite, Ju mer klorin desto ljusare :D

      Radera