torsdag 27 september 2012

Veckans Hiss&Diss! Lagförslaget om Hen och Dark Shadows

DISS
Jag kommer säkert att göra massor med folk irriterade över detta men Jag Ogillar verkligen lag förslaget om HEN! Varför ska man ändra på det? Visst hela saken med att inte pressa på någon ett visst kön. Men föds du men en Penis så är du kille och föds du utan är du tjej? Då är du väl också en han eller en hon?
För dom är ju människor så dom kommer ju också böra tänka när dom blir äldre, om dom då vill bli kallad hen eller om personen skulle få för sig att ändra sitt kön så visst kan den personen be om att bli kallad för hon/han. Varför ändra något som är helt naturligt? Något som vi alla är uppvuxna med? Så som det varit i tusentals år. Så detta DISSAR jag!

Men nu ska jag inte skriva mer för jag vet att detta är ett känsligt ämne för många.

HISS
Nu ska jag även hissa något och det är Tim Butrons Dark Shadows, Jag är ett extremt Fan av Tim Burton och Johnny Depp och Älskar så gott som ALLT de gjort tillsammans! Så denna film hamnar garanterat på 1a plats Tillsammans med Alice i Underlandet och Sweeney Todd. Tätt följda av Edward scissorhands, Corpsebride och Kalle och choklad fabriken!
Det kändes verkligen som om han hade tänkt igenom den här filmen, det va liksom inte en skum sak efter den andra som jag vanligt vis älskar! Utan här var det mörk humor, hämnd och allmän ondska och jag tyckte det va såå snyggt gjort! Jag är så imponerad och Tim Butron fortsätter att överraska mig positivt!
Johnny Depp är även enligt mig den bästa manliga skådespelaren som finns han kan spela så gott som allt från blyg och rädd ( Edward scissorhands) till mallig och odräglig ( Pirates of the caribbean) och även rollen som han gör i denna filmen är exceptionell!

VAD VILL DU HISSA OCH DISSA?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar